Onderwerpen
ID #1440

Waarom staan er labels in Shipping Manager waarvoor er geen bestelling is?

Dat er een offerte in de Shipping Manager van bpost staat, zonder dat de klant bij u een effectieve bestelling heeft geplaatst, kan verwarrend zijn, maar is geen reden tot zorgen. We proberen het u in deze FAQ verder te verduidelijken. Wanneer een klant een bestelling wil plaatsen, is het bepalen van het adres voor bpost de allereerste stap die gezet wordt. De adresgegevens worden dan al onmiddellijk in de bpost Shipping Manager opgeslagen. Als de klant vervolgens de bestelling niet doorzet dan ziet u (terecht) geen ‘bestelling’ in uw backoffice; zelfs geen ‘offerte’. Heeft de klant de bestelprocedure wel doorlopen, maar uiteindelijk afgezien van de betaling, dan zal u wel een ‘offerte’ kunnen terugvinden in de backoffice van uw webshop, maar geen ‘bestelling’. In beide gevallen zal u in de bpost Shipping Manager wel al de gegevens van deze klant terugvinden. Deze gegevens worden echter binnen 24u automatisch verwijderd, wanneer geen betaling is binnengekomen en er dus effectief ook geen bestelling is geplaatst. U hoeft hiervoor dus geen verdere actie te ondernemen. Heeft een klant na een onvoltooide bestelling toch nog een echte bestelling geplaatst? Dan zal u in de bpost Shipping Manager voor deze klant meerdere rijen zien staan. Om te weten te komen welke bestelling effectief betaald is en door u verzonden moet worden, kan u het label in de bpost Shipping Manager vergelijken met het referentienummer op de bestelbon. Op die manier zal u zeker het juiste pakket verzenden. We hopen u hiermee alvast van dienst geweest te zijn. Heeft u hieromtrent nog verdere vragen? Neemt u dan gerust contact met ons op via een e-mail naar info@cityfashion.be.

Labels: -

verwante artikelen: