Onderwerpen
ID #1427

Wat zijn de verschillende mogelijkheden voor kortingscodes?

In de CityFashion online shops heeft u een aantal mogelijkheden op het gebied van kortingscodes. Zo kan u bijvoorbeeld bepaalde marketingacties in uw webshop voeren of u kan aan individuele klanten kortingscodes geven.

A. Kortingscodes voor individuele gebruikers / klanten

Een kortingscode heeft 3 belangrijke dimensies.

  1. Type korting: U kan een korting geven als een vast bedrag (in euro) of als een variabel bedrag (in %).
  2. Geldigheid: U kan aangeven of de kortingscode slechts eenmalig kan gebruikt worden of dat de code geldig is tot en met een bepaalde datum.
  3. Toepassingsgebied: U kan kiezen om korting te geven op (bepaalde) producten, op een totaalbedrag of enkel op verzendkosten (bijvoorbeeld een actie rond free-shipping).

Biedt u een korting met een vast bedrag, dan is er steeds sprake van een saldo. Stel: u biedt een korting van 50 euro. Wanneer uw klant een product koopt ten bedrage van 40 euro, zijn er 2 mogelijkheden:

  1. Het kortingsbedrag is geldig tot en met een bepaalde datum. Dit heeft als gevolg dat uw klant de code kan gebruiken tot het saldo op is. In dit voorbeeld kan uw klant na de aankoop van 40 euro nog eens 10 euro korting verrekenen met een volgende aankoop (tot en met de datum waarop de geldigheid van de kortingscode verlopen is).
  2. De kortingscode kan slechts eenmalig gebruikt worden. Dit wil zeggen dat uw klant na de aankoop van 40 euro, het resterende kortingssaldo van 10 euro kwijt is.

B. Kortingscodes voor marketingacties

Wanneer u een kortingscode wilt maken voor marketingacties, die voor al uw klanten gelden (bijvoorbeeld solden, opruimingsacties,…), dan is de enige mogelijkheid om als ‘type’ variabel te selecteren en een ‘geldigheid’ tot en met een bepaalde datum aan te geven. Op die manier is er geen sprake van een saldo en kan de kortingscode meermaals gebruikt worden.

Labels: -

verwante artikelen: