Onderwerpen
ID #1399

Wat is de (financiële) meerwaarde van een webshop?

In het huidige mobiele tijdperk, is online shoppen een verworvenheid. Mensen willen zelf aan zet zijn en kunnen bepalen waar en wanneer ze een aankoop doen. Ze willen niet meer gebonden zijn aan de reguliere openingstijden, maar 24 uur per dag en 7 dagen per week kunnen kijken, kiezen en bestellen. Grote e-commerce bedrijven, zoals Zalando, spelen hier handig op in. Online aankopen nemen nog altijd verder toe. Uw klanten de mogelijkheid bieden om ook bij u online te kunnen shoppen, is niet meer alleen een extra service die u biedt, maar wordt meer en meer een noodzaak!

Als u uw webshop op de juiste manier opzet en hier op een adequate manier mee aan de slag gaat, dan mag u zeker extra rendement verwachten. Niet alleen wat betreft de directe online verkopen, trouwens! Als lokale retailer hebt u namelijk nog een extra troef, die de zuivere e-commerce bedrijven, zoals Zalando, niet hebben. U hebt naast een webshop ook nog een fysieke winkel. Uw webshop zal ook nog eens de aankopen in uw fysieke winkel een boost geven. 
Uw webshop fungeert immers als het ware als een ‘online etalage’. Klanten kunnen online op hun gemak kijken wat uw aanbod is en of het gewenste artikel in hun maat verkrijgbaar is, vooraleer ze naar de winkel komen. Uit onderzoek blijkt dat 80% van de consumenten online vooronderzoek doet, vooraleer ze een stap in een winkel zetten en dat ze naar aanleiding van dit vooronderzoek ook sneller tot een aankoop in de winkel overgaan. Dit betekent efficiënter shoppen voor de klant én tijdsbesparing voor u als retailer. En wist u dat 93% van de consumenten die op hun smartphone of tablet vooronderzoek hebben gedaan, het product uiteindelijk ook koopt… en dat 82% onder hen dat product in een fysieke winkel koopt? Consumenten houden na hun online oriëntatie immers wel nog altijd van een goede winkelbeleving en een hoogwaardige service. En daar bent u meester in. Kortom: combineert u de ‘clicks’ (online mogelijkheden) met ‘bricks’ (fysieke winkel) dan bent u op de goede weg.

Door samen te werken met CityFashion, kan u de noodzakelijke stappen op e-commerce vlak direct op een goede manier zetten. Als certified partner van Google, nu al ruim 8 jaar lang, kan u met een webshop van ons profiteren van een goede rangschikking in de index van deze zoekmachinegigant. Dit betekent dat consumenten uw webshop goed zullen kunnen vinden, wanneer ze een Google-zoekopdracht ingeven. Als u weet dat het overgrote deel van de online aankopen begint met een zoekopdracht in Google, dan weet u meteen hoe belangrijk een goede Google indexatie is. Van zodra de online communicatie is opgestart en de indexatie z’n werk doet, zal u zeker een stijging in de online verkopen in uw webshop kunnen merken. Vervolgens bundelen we het online aanbod van al onze klanten ook nog eens onder ons eigen online platform Cityfashion.be. Hiermee kan u uw bereik eens te meer een boost geven.

Labels: FAQ - Opstart

verwante artikelen: